Deze site werkt prettiger als u javascript aanzet.

Procedure transportschade

Hoe te handelen in het geval van transportschade? Zoals u weet streven wij er naar u zoveel mogelijk te ontzorgen. Dit geldt op alle fronten, dus ook zeker met het transport.

Ondanks het gebruik van degelijke verpakkingsmaterialen en de grote zorg die onze logistieke afdeling besteedt aan de verzending van uw bestelling, kan het helaas voorkomen dat u uw bestelling niet ontvangt in de staat zoals u dat van ons mag verwachten.

Voor een goede en snelle afhandeling vragen wij u de volgende stappen te volgen:

Zichtbare verpakking/productschade

Weiger dan de zending en teken de beschadiging aan op de vrachtbrief van de vervoerder. Meldt de schade aan uw zending het liefst direct, maar zeker uiterlijk binnen 48 uur na levering aan onze verkoopafdeling. Dit onder vermelding van het ordernummer (VO nummer) en type/artikelnummer (en indien van toepassing ook het serienummer). Tevens adviseren wij u direct foto’s te nemen van de schade.

Zichtbare verpakkingsschade, maar geen directe controle mogelijk (bij voorbeeld op een projectlocatie)

U kunt de zending dan accepteren, maar vermeldt dan wel op de vrachtbrief dat u dit doet onder voorbehoud van eventuele schade.

Blijkt een product later dan toch beschadigd te zijn, meldt dit dan direct aan onze verkoopafdeling. Dit graag weer zo volledig mogelijk en onder vermelding van ordernummer, artikelnummer/type (en indien van toepassing het serienummer) en voorzien van een digitale foto van de schade.

Niet zichtbare transportschade

Indien een transportschade niet direct zichtbaar is en pas na het openen van de verpakking ontdekt wordt, is er normaal gesproken gewoon getekend voor goede ontvangst van de zending. Hierbij wordt in beginsel elke aansprakelijkheidsstelling afgewezen. In dit geval dient u als ontvanger aannemelijk te kunnen maken dat de ontstane schade de vervoerder verwijtbaar is. Meldt deze schade dan ook weer direct na deze constatering aan onze verkoopafdeling. Ook graag weer onder vermelding van het ordernummer, artikelnummer/ type en eventueel serienummer en een digitale foto van de schade.

Om de afhandeling na uw schademelding zo spoedig en eenvoudig mogelijk te laten verlopen vragen wij u een retourorder aan te vragen via onze verkopers. U ontvangt dan een retourordernummer via onze After Sales medewerker. Een kopie van deze retourorder dient u mee te sturen met de retourgoederen.

Chris OuryTel: 0180 - 751 362



Verberg boodschap